Sider

torsdag den 28. april 2011

En skøn påskeferie er slut...

... og det er hverdag igen... ;o) Ungerne er i skole, husbonden på arbejde og jeg er i gang med min træning i FitnessDk igen...

Vi har haft en dejlig påskeferie; vejret har været pragtfuldt og jeg har haft det rimeligt, da jeg ikke har lavet ret meget fysisk. Kent og ungerne har været rigtig søde til at hjælpe mig, så jeg har kunnet skåne min arm; det har hjulpet rigtig meget på mine smerter. Desværre holdt det ikke længere end til jeg begyndte at træne igen; jeg har nu igen de samme smerter som før påske :(

Påskeferien har udover Århus-turen budt på venindehygge, fest, camping, overraskelser, grillmad og ren afslapning.
Tirsdag havde jeg besøg af min veninde, Susanne, mens Kent var "ude at lege med drengene" (på fisketur). Vores gode ven, Peter, er næsten nabo til Susanne, så de fulgtes ad op til os; vi fik en god påskefrokost, hvorefter vi sendte lystfiskerne af sted. Så var der tid til tøsehygge... ;o) Desværre fik jeg en voldsom dårlig mave og hovedpine, så jeg havde et par timer, hvor jeg havde det rigtig skidt; heldigvis fik jeg det bedre igen, så dagen ikke gik helt i fisk. Jeg tror det var en kombination af lidt ekstra god mad og reaktionen på undersøgelsen om mandagen; jeg døjer jo stadig med at tåle al slags mad efter min galdesten, og jeg får let migræne i forbindelse med voldsomme begivenheder.
Onsdag og torsdag gik med alt og ingenting; huset sku' ha' en omgang og campingvognen ligeså inden vi ku' drage af sted fredag. Og jeg fik fabrikeret et kort til brudeparret, som vi skulle til fest hos om fredagen...

Fredag middag kørte vi til Bunken Camping, hvor vi stillede vognen inden vi tog til bryllups- og fødselsdagsfest hos nogle dejlige venner. Vi var heldige at få en af vores "gamle" campingvenner til at køre os til festen, og fik en anden bekendt til at hente os, så vi ikke behøvede at køre selv; det var dejligt for en gangs skyld ikke at skulle tænke over alt hvad der blev puttet indenbords.
Det var en rigtig skøn fest, hvor jeg også fik hilst på en gammel klassekammerat, som jeg ikke havde set i MAAAAAANGE år - ja, faktisk så mange år, at han ikke ku' kende mig... ;o)
Lørdag var vi hjemme at hente børn og hund, hvorefter vi kørte tilbage til campingpladsen. Der fik vi sludret en del med nogle "gamle" campingvenner, som vi ikke har set i flere år; det var hyggeligt. Ungerne hyggede sig med deres venner, så dem så vi ikke meget til ;o)
Søndag skulle vi pakke sammen og køre hjem, da Amalie skulle besøge Anne og Thomas resten af påsken. Men da vejret var så fantastisk og ungerne hyggede sig så godt med alle de andre børn, blev aftalen droppet, og vi tog en dag ekstra på campingpladsen. Om eftermiddagen blev vi overrasket med et besøg af en gammel bekendt, som jeg ikke har set i næsten 20 år; det var rigtig hyggeligt. Han er i samme branche som Kent, så selvom de aldrig havde mødt hinanden før, havde de en masse at snakke om. Skønt, at der er nogle mennesker, der stadig kan finde ud af at ta' initiativ til bare at "dumpe ind" når lejlighed byder sig; det synes jeg ellers er røget fløjten i vores travle og stressede hverdag... ;o)
Mandag formiddag pakkede vi sammen og kørte hjem; Kent skulle af sted på arbejde, så han skulle køre først på eftermiddagen. Til eftermiddagskaffe og aftensmad fik jeg og ungerne besøg af min grankusine og hendes datter; vi hyggede ude i det dejlige vejr og smed et par bøffer på grillen, inden de igen vendte næsen hjemad.

Det var rigtig dejligt at være tilbage på den campingplads hvor jeg næsten er vokset op. Min mor har tidligere gjort rent der i mange år, og jeg har selv arbejdet der et par sæsoner for en del år siden. Vi har ligget fast der i 7 sæsoner fra 2002 til 2008; de første seks år var vi rigtig glade for at være der, men det sidste år var ikke så godt. I 2008 kom der ny forpagter, som desværre ikke formåede at få pladsen til at fungere og fremstå ren og pæn; det ku' vi ikke forliges med, så vi valgte fastliggerlivet fra.
Nu er der imidlertid igen kommet ny forpagter; der er styr på tingene, der er rent og pænt, og man kan fornemme en helt ny og virkelig positiv stemning på pladsen. Vi glæder os over det og skal helt sikkert af sted igen - dog ikke som fastligger. Nu har vi fået smag for hytteferie, og vil gerne ud at opleve andre ting sammen med ungerne, så det vil blive prioriteret først.

Efter påske havde Brugsen udsalg på påsketing; et par høns til 5 kr. stykket fløj ned i vognen, så de fik lov at komme med hjem. Det store skærebræt, som de sidder på er også en nyanskaffelse - købt i Bauhaus til 89 kr. Et dejligt stort bræt med kant på, så det ikke suser rundt på bordet; første gang jeg så sådan ét var i hytten i Sverige sidste år, og jeg har ledt med lys og lygte efter et lige siden. Nu har jeg endelig fået det... ;o)

Go' torsdag til jer derude...

2 kommentarer:

Tanker skal der til sagde ...

Hvor lyder det bare til en skøøøn Påske I har haft...

Det med at blive dårlig efter sådan ... god mad.. Især meget forskelligt mad, som til en Påskefrokost... Det kender jeg alt til.. Også selvom jeg passer på og ikke spiser for meget... Ja så bliver jeg dårlig..

Har haft det sådan siden jeg var 13.. og var .. syg og for tynd...

Håber at træningen, trods alt kommer til hjælpe dig.....

Hyggehygge
Marianne

Charlotte sagde ...

Skøn oplevelsesrig påske I har haft. Håber at du får det bedre i forbindelse med træningen. Mvh Charlotte

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails