Sider

mandag den 21. januar 2013

Krea-update...

 Da jeg sidst i 2012 havde problemer med at lægge billeder ind, fik jeg ikke vist mine færdige ting frem, så det må jeg hellere få indhentet...

En dag under oprydning i huset fandt jeg nogle gamle grammofonplader, og kom til at tænke på at man da vist ku' lave skåle af dem... Der er jo for mit vedkommende ikke altid langt fra tanke til handling, så ovnen blev tændt og diverse skåle i passende størrelse fundet frem - og vupti... To helt unikke skåle står nu og pynter på sofabordet... ;)



Da vi skulle til julefrokost med husbondens arbejde, manglede jeg nogle lidt festlige men samtidige rustikke smykker. På nettet bestilte jeg nogle shellperler, lædersnøre osv., og hurtigt blev der produceret et dejligt smykkesæt. Kæden kan bruges både som kort og lang kæde, og der kan med en karabinlås hægtes diverse andre små vedhæng på.




Ponchoen, som jeg startede på da vi var på ferie, er også for længst færdig. Den har fået hjemmelavede pynteknapper, som, så vidt jeg husker, er skåret af piletræ...


Fakta:
Opskrift: Egen - efter idé fra halsedisse og skuldervarmer fra Coop.
Garn: Lazio, 75% akryl/105 uld/7% mohair/8% alpaca - fra Brugsen
Materialeforbrug: Ca. 9½ nøgle nougat + 3 knapper (håndlavet)
Vægt: 475 gram
Pinde: Rundpind 5 mm

En lille babytrøje og et par små futter er også røget af pindene.


Fakta om trøjen:
Opskrift: Bumbo babytrøje str. 9-12 mdr
Garn: Red Heart Baby fra Brugsen
Materialeforbrug: ca. 2½ nøgle grøn + 6 knapper 
Vægt: 123 gram
Pinde: 2½ og 3 mm

Futterne er strikket af ½ nøgle af samme garn efter en opskrift fra Hendes Verden nr.8/2009

1 kommentar:

Fru Larsen sagde ...

Ihh hvor har du da været flittig. Den lille bluse er super sød og en dejlig farve.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails