Sider

mandag den 5. juli 2010

Tiden sig nærmer...

-både for ferie og fest...

Jeg har nu taget hul på sidste arbejdsuge inden den står på tre ugers længe ventet ferie. Længe ventet fordi der stadig mangler lidt på vores "Projekt Køkken" og fordi årets store begivenhed - kobberbryllupsfesten - er lige om hjørnet... Ikke fordi jeg arbejdsmæssigt synes jeg trænger vildt meget til ferie; det går så stille og roligt som selvstændig, så der er ingen stress på den konto...
Jeg kan dog godt mærke at det trækker tænder ud både at lave køkken og planlægge stor fest samtidig, så derfor er ferien p.t. alligevel hårdt tiltrængt...
I sidste uge måtte jeg ned at ligge med migræne et par dage, sandsynligvis pga. en kombination af stress, varme og ændrede madvaner; det har jeg absolut ikke tid til, så jeg skal vist passe lidt på mig selv i øjeblikket...

I øjeblikket arbejder jeg på mit tørklæde/sjal til min festkjole.
Det er silke, farvet i gule nuancer med saltteknik. Efter tørring er en del af mønstret tegnet op med kobberfarve tilfældige steder; det giver en flot effekt. Når det så igen er tørt, skal det pakkes ind i papir og dampes i saftkogeren, der er foret med avispapir. Der må ikke trænge fugt ind til farverne, så indpakning af stoffet og foring af saftkogeren skal gøres meget omhyggeligt. Det ville jo være rigtig ærgerligt hvis noget gik galt.

Om det ender med et almindeligt sjal eller en bolero, ved jeg ikke helt endnu; det afhænger lidt af hvad jeg har tid til...

En oprydning i fryseren er tiltrængt, da der skal være plads til al den mad jeg laver til festen. Så i dag står den på saftkogning til den helt store guldmedalje... Saftkogeren er jo alligevel hevet frem, så jeg kan jo li'så godt slå to fluer med ét smæk. Sådan nogle frosne knolde med rabarber og mirabeller fylder utroligt meget, så nu bli'r saften kogt af og frosset ned igen i 5 liters dunke; de er jo noget nemmere at anbringe fornuftigt i forhold til andre ting i fryseren. Og der ovenpå kan jeg sagtens stille is, kager osv...

Weekenden stod i shoppingens tegn...
Lørdag var vi i Hjørring; det var dejligt køligt at gå rundt inde i Metropol - og søndag var vi i Aalborg Storcenter. Kent skulle pludselig ha' nyt tøj til festen, da vi måtte konstatere, at han har tabt sig, og smokingen er blevet for stor... Han er i forvejen meget slank, så det var rigtig svært at finde noget andet, der passede ordentligt. Heldigvis lykkedes det, men nu har jeg så en ny opgave, nemlig at lægge hans bukser op... ;o)
Og minsandten om ikke også manden så sku' ha' nye sko, så dem måtte vi også på jagt efter - heldigvis med positivt resultat...

Ny strik er på pindene... Endnu en sommertop er under produktion - denne gang til Amalie. Det er denne sommertop fra Drops, som jeg vil strikke i det samme cheriserøde garn, som min egen bluse. Jeg kan jo li'så godt få udryddet det garn; så er jeg af med det... ;-)

1 kommentar:

Frujensensunikum sagde ...

Skal sandelig love for du har noget at se til i øjeblikket....det er måske meget godt med lidt ferie :)

Flotte toppe du har fået af pindene ( forrige indlæg) og en god handel med din gine....sådan en er næsten ikke til at undvære.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails