Sider

mandag den 4. oktober 2010

Loppefund og strik m.m...

Jeg var i lørdags til loppemarked - eller rettere - til marked... Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal synes, men blev virkelig skuffet... Vil vist nærmere kalde det et kræmmermarked; det lignede til forveksling de forskellige markeder rundt omkring i landet om sommeren...

Det eneste jeg fandt var noget bestik - 11 skeer, 1 gaffel og 2 knive - som jeg kan bruge sammen med mit eget "pæne" bestik, som desværre ikke fabrikeres mere. Jeg er altid på jagt efter noget eller noget der ligner... Tilfældigvis er det skeer jeg mangler, så det er jo ikke det værste. Det ville være mere ærgerligt hvis det var knive eller gafler...

Øverst i billedet er det jeg fandt på markedet; nederst er begge slags - markedsbestikket til venstre og mit eget til højre...

På pindene har jeg p.t. et eksemplar af "Nessie". Py ha, jeg synes det er hårdt at strikke så mange masker...

Og da min længste rundpind er 80 cm, er det godt nok noget klemt... Godt, der ikke er så lang vej tilbage, så det går nok...

I fredags var jeg igen hos læge med min skulder...
Da der ikke er nogen varig bedring at spore, er jeg nu henvist til røntgen, scanning og en undersøgelse af nervebanerne i armen. Håber ikke at ventetiden er alt for lang, men jeg må jo nok væbne mig med tålmodighed. Men glæder mig over at der nu sker noget, så jeg forhåbentlig kan få at vide, hvad der er galt...
På torsdag skal jeg til massør for at få løsnet op for de spændinger, som jeg har fået, mens jeg har døjet med armen; det er vist tiltrængt, så det glæder jeg mig til... Jeg skulle efter sigende blive et næsten nyt menneske... ;o)

God uge til mine læsere... ;o)

4 kommentarer:

Frujensensunikum sagde ...

Fint bestik du fandt.

Nessie ser lækker ud, det kan godt blive lidt klemt med så mange masker på en 80cm... tænk lige over det også kan være hårdt ved din skulder med den bevægelse.....

God dag.

Fru Larsen sagde ...

Det er noget flot bestik, og hvor det ligner dit "gamle" til forveksling.
Glæder mig til at se din Nessie færdig.
Det er rart at der sker noget i sagen om din skulder. Der er ikke noget værre end, ikke at vide hvad der et galt. I mellemtiden er dt som du skriver nok en god ide at blive masseret godt igennem. Rigtig god fornøjelse.

Fru Larsen sagde ...

Jeg glemte at spørge om hvor meget garn der går til Nessie? Har lige set noget rustikt uldgarn i Nettoavisen. Det koster 15,-/nøgle og ser rimeligt tyndt ud, tror du det kan bruges?

Britta sagde ...

Hej piger...

Strikkeentusiasten: Tak for omsorgen... ;o)Jep, det ER hårdt ved skulderen at strikke... Men jeg har lært at jeg faktisk kun bruger den venstre pind, mens den højre er i ro; det går fint med rent retstrik... Jeg SKAL ha' noget at gi' mig til, ellers bli'r jeg så rastløs...

Fru Larsen: "Nessie" er færdig; skal bare lige ha' hæftet ender, så kommer der billeder...
Jeg har brugt ca. 135 gram Adlington fra Kvickly; det er 50% uld/50% akryl med en løbelængde på 165 m pr. 50 gram. Strikket på pind 4,5.
Jeg har set garnet i avisen, men kan ikke se hvor tykt det er. Men umiddelbart ser det fint ud; skulle det være meget tyndt, kan du jo strikke med to tråde. Jeg ku' vist godt fristes til at kigge nærmere på det, når jeg finder en Netto...
Spring du bare ud i det; til den pris kan man jo næsten ikke lade være... ;o)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails